Eigar av barnehagen er Anny-Mari Holm som også er dagleg leiar.
Elvetun barnehage AS er ein barnehage med to avdelingar og ei utegruppe.
Avdelingane Flo og Fjære er opptekne av barn sin medråderett i eigen kvardag. |
Elvetun Barnehage har eit unikt uteområde. Her har vi mellom anna eit grindbygg, eldhus med grue og grill. Ein gammal byggeteknikk utført av Jan Haugen. Han har også kontruert fleire av leikeapparata i barnehagen.
|
Leiken i Elvetun Barnehage |

Leiken skal ha gode vilkår i barnehagen vår og vi vil gje borna plass og tilstrekkeleg tid til at den gode leiken kan utvikle seg.
Barn er ”her og no” og leiken skjer i augeblinken. Leik og læring er nøye knytt saman og glede og humor er gode kjenneteikn.
Det er viktig at barna kan leike uforstyrra, og vi som vaksne skal være tilgjengelig for borna i leiken. Den frie og spontane leiken er barnas eigen. Det er de som bestemmer, organiserer og lagar reglar.
Den frie leiken har grunnleggande betyding for barnas totale utvikling og vi tilrettelegg det fysiske miljøet i barnehagen for å inspirere leiken.
Barn er ”her og no” og leiken skjer i augeblinken. Leik og læring er nøye knytt saman og glede og humor er gode kjenneteikn.
Det er viktig at barna kan leike uforstyrra, og vi som vaksne skal være tilgjengelig for borna i leiken. Den frie og spontane leiken er barnas eigen. Det er de som bestemmer, organiserer og lagar reglar.
Den frie leiken har grunnleggande betyding for barnas totale utvikling og vi tilrettelegg det fysiske miljøet i barnehagen for å inspirere leiken.
Barns medverknad
Barna skal ha muligheit til innflytelse på eigen kvardag. Dei skal oppleve å bli lytta til og respektert for sine tankar, meiningar og idear. Dei skal ha mogelegheit til å bestemme der det er mogeleg. Barn må også oppleve at vaksne tek avgjersler og sett grenser, at dei er fysisk og psykisk til stades og går inn i situasjonen og hjelper born der dei er. Borna skal ha fokuserte vaksne rundt seg som er løysningsorienterte og opne for bornas idear og tankar. |
Felles opplevingar

Vi er opptatt av å gje barna felles opplevingar.
Dei felles opplevingane gjev næring til barna sin leik.
Dei inneheld kulturformidling og bidreg til sterkare samhald barna imellom. Som turar i skog og mark, nærmiljø, gardsbesøk, bading, båttur, eldhus og teater m.m.
Barnet må vere trygg og ha ein god sjølvfølelse for å kunne gje noko til andre. Å auke barnets status i gruppa er den vaksne si oppgåve, og barn må bli møtt av omsorgsfulle vaksne.
Dei felles opplevingane gjev næring til barna sin leik.
Dei inneheld kulturformidling og bidreg til sterkare samhald barna imellom. Som turar i skog og mark, nærmiljø, gardsbesøk, bading, båttur, eldhus og teater m.m.
Barnet må vere trygg og ha ein god sjølvfølelse for å kunne gje noko til andre. Å auke barnets status i gruppa er den vaksne si oppgåve, og barn må bli møtt av omsorgsfulle vaksne.
Fysisk aktivitet og miljø
Vårt uteområde er tilrettelagt med leikeapparata for ulike aldrar og aktivitetar.

Naturleikeplassen (Bekkedalen) som ligg i eige skogområde like ved barnehagen, er med på gje gode vilkår for barna sitt aktivitetsnivå. Bekkedalen er stadig under utvikling så det blir ofte noko nytt som har skjedd når vi har vert ein tur, spesielt om førskulegruppa har vert med. Dei er veldig gode med sag og hammar.
Her er alt vi treng for å kunne få utfolde oss i rette miljø. Vi har tre å klatre i, bakker å sigle/rulle i, bålplass å varme oss på ved kalde dager, ein gapahuk som held oss tørre når maten skal inntakast på regnfulle dagar, og mange andre artige leikeapperater som det berre er fantasien som sett grenser for kva det er/kan bli.Praten går livlig på veg attende til barnehagen om alt borna har gjort på og kva dei såg der.
Barn er kroppsleg aktive og uttrykker seg mykje gjennom kroppen. Gjennom kroppsleg aktivitet lærer barna verda og seg sjølv å kjenne.
Variert fysisk aktivitet både inne og ute har svært mykje å sei for utviklinga av motorisk dugleik og kroppskontroll. Ved å bruke kroppen i ulike aktivitetar både ute og inne får dei erfare eiga meistring gjennom nye utfordringar tilpassa deira modning.
Her er alt vi treng for å kunne få utfolde oss i rette miljø. Vi har tre å klatre i, bakker å sigle/rulle i, bålplass å varme oss på ved kalde dager, ein gapahuk som held oss tørre når maten skal inntakast på regnfulle dagar, og mange andre artige leikeapperater som det berre er fantasien som sett grenser for kva det er/kan bli.Praten går livlig på veg attende til barnehagen om alt borna har gjort på og kva dei såg der.
Barn er kroppsleg aktive og uttrykker seg mykje gjennom kroppen. Gjennom kroppsleg aktivitet lærer barna verda og seg sjølv å kjenne.
Variert fysisk aktivitet både inne og ute har svært mykje å sei for utviklinga av motorisk dugleik og kroppskontroll. Ved å bruke kroppen i ulike aktivitetar både ute og inne får dei erfare eiga meistring gjennom nye utfordringar tilpassa deira modning.
Kosthald og ernæring
|
Vi har sidan hausten 2013 hatt tilsett eigen matansvarlig på kjøkkent som lagar varm mat kvar dag. Menyen er ny kvar månad og heng i garderoben slik at foreldre kan sjå kva har vert dagens rett. Vi prøver å ha ein sunn og variert meny med ulike middagar som inneheld kjøtt, fisk og kylling med tilbehør som poteter, ris, pasta og varierte grønnsaker. All mat blir laga frå grunnen av. Variasjon er viktig og vi ynskjer å gje barna smaksrike og næringsrike måltid som bidreg til aktive dagar og legg grunnlaget for eit sunt og variert kosthald vidare i livet. Vi har frukt som mellommåltid kvar dag kl.1400 der borna får servert ulike typar frukt, innimellom i lag med grønnsaker. |
Tannpuss

Barna har eigne vatnflasker og koppar i garderoben slik at tilgangen på godt vatn er enkel. Dette gjer igjen til at dei drikk mykje vatn i løpet av ein dag.
Vi har tannpuss i barnehagen og barna pusser tennene etter lunsjen.
Det er alltid like kjekt å pusse tennene saman med vennen sin.
Fotmassasje for dei minste!

Dei borna som søv får ein god massasje på føtene/leggane etter at stell og tannpuss er ferdig. Vi har erfart at barna fell lettare til ro og dei nyter det. Om vi er litt raske med massasjen, så er dei kjapt opp med føttene og seier "-meir, meir, meir"
Dei borna som ikkje søv har kvilestund med lydbok etter mat på seinhausten og vinteren.
Borna ligg med pledda på og venter på den gode fotmassasjen. Det roar barna og dei får ei god stund med skikkelig avslapning. Nokre tek seg også ein liten lur.
Bading

Vi legg vekt på tilvenning og rørsle i vatn og har derfor bading ein dag i veka for barna på avdeling Flo.
Kvar tysdag reiser 6 barn i alderen 3 - 6 år i lag med to vaksne til Haugland. Då har vi det varme bassenget for oss sjølv i ein time og det er utrulig kjekt kvar gang.
For at barna skal kunne føle på kjensla av å meistre og å vere motivert, er badetimen tilpassa deira nivå. Vi har fokus på vatn tilvenning og ei begynnande symjeopplæring. Dette inneberer blant anna sjølvberging, flyteteknikkar, dykking, song og rørsle i vatn m.m.
Borna gleder seg kvar gang dei er deira tur til å få blir med på bading, og utviklinga hos borna frå gang til gang er ein bonus som vart mykje større enn tenkt når tilbodet tok til. Når borna går siste året i barnehagen tar dei to svømmemerker. "Vannmerke" om hausten, og "Kvalen" om våren.
Dei vaksne som er med har godkjent livreddningskurs for bassenget på Haugland.
Vi legg vekt på tilvenning og rørsle i vatn og har derfor bading ein dag i veka for barna på avdeling Flo.
Kvar tysdag reiser 6 barn i alderen 3 - 6 år i lag med to vaksne til Haugland. Då har vi det varme bassenget for oss sjølv i ein time og det er utrulig kjekt kvar gang.
For at barna skal kunne føle på kjensla av å meistre og å vere motivert, er badetimen tilpassa deira nivå. Vi har fokus på vatn tilvenning og ei begynnande symjeopplæring. Dette inneberer blant anna sjølvberging, flyteteknikkar, dykking, song og rørsle i vatn m.m.
Borna gleder seg kvar gang dei er deira tur til å få blir med på bading, og utviklinga hos borna frå gang til gang er ein bonus som vart mykje større enn tenkt når tilbodet tok til. Når borna går siste året i barnehagen tar dei to svømmemerker. "Vannmerke" om hausten, og "Kvalen" om våren.
Dei vaksne som er med har godkjent livreddningskurs for bassenget på Haugland.
-Glede, humor og opplevingar ynskjer vi skal vere kjenneteiknet hos oss når det gjeld barna sin dag i barnehagen, i lag med meistring, leik med jamn aldrande og tilhøyrigheit i eit positivt fellesskap. |
Elvetun om visjon - verdi - haldningar
VisjonNoko vi vil vere i framtida, noko vi bygger mot.
Om vi knyt Elvetun sin visjon "Eit hav av opplevingar" opp mot konkrete døme kan vi sei at det er eit ideal at kniv skal vere ein naturleg reiskap som barna har kjennskap til og kan bruke ute i naturen. Turar til Grøneholten er eit anna døme som representerar opplevingar som fellesskap – meistring – naturopplevingar – mat ute m.m. |
VerdiElvetun sine verdiar er :
omsorg – tryggleik og trivsel. Leiken er ein eigenverdi hos barn som er styrt av barn sin indre motivasjon. Ved å tilføre instrumentale verdiar som syklar, dokkehus m.m. er ein med på å utvide leiken og gje rom for utvikling. Verdien er den indre styringa som kvar og enkelt av oss har. Den er med på å styre handlingane våre. |
HaldningarHaldning er i sosialpsykologien ei nemning for ein tendens til å tenke, føle og handle positivt eller negativt ovanfor noko som bestemte objekt – menneske – idear – verdiar med meir.
Haldningar kan vere basert på kunnskap eller vere tileigna gjennom eigenerfaring. I mange tilfelle overtatt relativt ureflektert frå foreldre, vennar og andre personar eller grupper ein identifiserer seg med. |